DesiranHati

Hati dan Akal Perlu DiSatukan

ERTI KAWAN

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang…….

kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit……

kata atuk,
KAWAN tu seperti air, terus me ngalir…..

kata nenek,
KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana ….

kate sedare,
kawan tu mcm makanan, kawan makan kawan!!

kata abang,
KAWAN tu seperti lembu, me ngikut saje ape dikata……..

kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tp sedap dimakan….

kata adik,
KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde…….

kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTILEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!

dia tetap kawan…
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan diaselamanye dia ttp kawan aku…
itu cara aku berkawan..!!

walaupun kita me mpunyai kekasih, tapi
teman tetap paling setia.

walaupun kita punyai harta yg banyak,
teman tetap paling berharga.

3 November 2009 - Posted by | Uncategorized |

1 Komen »

  1. tukun adalah kekasih,kawan,teman yang terbaik yang aku pernah miliki. sanngup berkorban hati dna perasaannya.

    Komen oleh aliah | 3 November 2009 | Balas


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: