DesiranHati

Hati dan Akal Perlu DiSatukan

DIRI INI………………….

kekadang aku tidak mengetahui siapa aku sebenarnya.aku seperti debu yang ditiup angin ganas pada malam hari.hilang entah kemana.tamparan hebat membuatkanaku terus teraba-raba mencari erti kebenaran, keikhlas, serta kejujuran yang dituntut oleh islam kepada umatnya.aku cuba sedaya upaya untuk menjadi insan yang mematuhi perintah tersebut.aku cuba untuk menggapai impian tetapi dgn rakus ianya direntap…………..apakah itu takdir aku…..atau aku sememangnya bernasib malang umpana deburan yang boleh dipukul kesana kemari.deburan yang tiada nilai pada manusia……..bertambah hina jika melekat pada tubuh manusia.apakah aku ditakdirkan sebagai beduran yang boleh diperlakukan seumpamanya…………..tiada bernilai dan tidak perlu diberi secebis rasa simpati daripada manusia yang dianugerahkan akal oleh tuhan.semulia2 makhluk di atas muka bumi ini………….biarlah aku diterbangkan angin tanpa arah dan tujuan.aku tak memerlukan lagi belas kasihan manusia………..tak perlu.aku sedar siapa diri ini dan takdir bagiku adalah telah ditetapkan…………

26 Januari 2010 - Posted by | Uncategorized |

Tiada komen.

Tinggalkan Jawapan

