DesiranHati

Hati dan Akal Perlu DiSatukan

diusik kenangan.

sudah lama tidak mencoret apa-apa dihalamn ini. apa pun aku amat terkenangkan liah. sunyi tanpa dirinya. aku rasa gelisah mengenangkannya. setiap inci kenangan terus memburu difikiran yang meragut perasaan. satu persatu kenangan bersamanya terbayang difikiran. masih segar seperti dahulu. tanpa ku sedari aku masih menyebut namanya. sukar bagiku untuk aku melupakan segalanya. terlalu indah dan mengasyikkan. aku rindu untuk mengusiknya,,,,,,,,,,,,,,rindu sesangat. rindu akan gelagatnya apabila diusik. kemanjaannya membuatkan aku amat merinduinya
terlalu berat kenangan ini. teguhnya cinta kami sehinggakan wujudnya rumah kasih nur……….. lambang cintanya padaku. aku pun amat menyayanginya. tapi tiada kesempatan antara kami. siapa yang perlu disalahkan. hanya takdir menentukan segalanya.
dia seorang gadis yang amat tabah dalam menempuh liku-liku kehidupannya. penuh dengan kasih sayang. dugaan yang diterimanya amat berat. dia hadapi segalanya dengan tabah bersama titisan air mata. aku hanya mampu membantu yang sekadar mampu. ada kala manusia amat kejam. memang kejam. mengapa manusia yang dikurniakan akal fikiran menjadi amat kejam? otak yang merupakan ciptaan yang penuh kesempurnaan oleh allah tidak digunakan dengan sebaiknya. perasaan kasihan yang perlu ada pada manusia terhakis sama sekali. hinanya manusia yang sedemikian rupa. mementingkan diri sendiri sehinggakan sangguh menzalimi manusia lain. apakah tiada lagi nalai dosa kepada mereka?
dia menerima segalanya semasa didunia. segalanya. kasihannya dia. ketabahannya amat tinggi.
semoga allah mencucuri rahmatnya keatasnya. menempatkannya dikalangan insan-insan yang bertakwa. aku sentiasa sedekahkan alfatihah kepada arwahnya serta keluarga tanda aku masih sayang dan mengingatinya.
alfatihah………………

3 November 2011 - Posted by | Uncategorized

Tiada komen.

Tinggalkan Jawapan

