DesiranHati

Hati dan Akal Perlu DiSatukan

Al-Aliah

pada hujung minggu aku memandu untuk ke satu destinasi bagi menghilangkan stress. untuk berehat. sepanjang perjalanan aku membaca ayat-ayat suci untuk disedekahkan kepada arwah2 yang kusayangi. memang itu yang ku lakukan untuk mengisi masa semasa memandu.

setelah memandu sejam lamanya, tibalah aku di satu perhentian berlampu isyarat. jalannya agak tidak memuaskan. aku memperlahankan kereta untuk berhenti dilampu merah tersebut. sambil menunggu lampu bertukar hijau, aku menoleh ke kanan. aku terlihat sebuah masjid yang agak sederhana keadaan fizikalnya. aku cuba mencari nama masjid tersebuh. terkejut aku kerana nama masjid tersebut ialah “Al-Aliah” (yang tinggi)

segala kenangan yg sedia ada datang kembali. kebetulan aku juga sedang sedekahkan dia dan keluarganya dengan al=fatihah ketika itu. aku tersenyum sendiri dan meneruskan perjalanan. aku akan singgah di masjid itu suatu ketika nanti untuk bermunajat di dalamnya.

wassalam

3 Disember 2011 - Posted by | Uncategorized

1 Komen »

  1. teruskan menulis kawan..

    Komen oleh aryati | 27 Disember 2011 | Balas


Tinggalkan Jawapan

