DesiranHati

Hati dan Akal Perlu DiSatukan

Tetap Merindu

Walaupun dah hampir tiga tahun dia pergi meninggalkan aku, tetapi aku masih merinduinya. Dengan kerinduan ini aku menerjah satu-satunya tinggalan dia yang amat berharga bagi diriku. Aku terkejut kerana peninggalannya sudah tidak seperti dahulu. Keasliannya sudah tiada lagi. Tapi aku bersyukur kerana masih dapat membaca nukilannya. Aku boleh tertawa sendiri dengan coretannya. Lucu orangnya walaupun pelbagai masalah yang ditanggungnya. Kesedihan sememangnya tidak lepas dari dirinya. Aku banyak berkongsi kesedihannya. Akulah penasihat setianya dalam menyelesaikan masalahnya.

Aku dapat bayangkan jika dia masih ada. Tentu kami akan terus bahagia. Tapi takdir menentukan segalanya. Adiknya pun terus menyepi. Tak mengapalah, kerana dia telah menpunyai kehidupannya sendiri dan ada orang yang boleh menjaganya pada setiap ketika. Liah, setakat ini sahaja yang dapat abg jalankan tanggungjawab abg. abg doakan dia dirahmati allah selalu.

2 Jun 2012 - Posted by | Uncategorized |

Tiada komen.

Tinggalkan Jawapan

