DesiranHati

Hati dan Akal Perlu DiSatukan

mat lori

hehehehe……………..famous gak la pada satu masa dlu dalam sembang sosial. laman yang banyak merubah corak hidup aku. pelbagai manusia aku ketemukan. pelbagai kerenah aku hadapai. tapi aku tewas pada seorang insan kerana kebaikan, ketabahan dan kemanjaannya. saban waktu kami menjadikan laman sembang sebagai wadah untuk berbicara. menghadapi liku-liku kehidupan ini yang penuh cabaran. dia seorang insan yang banyak diduga oleh allah. aku dijadikan tempat rujukan untuk meringankan segala beban dugaannya. aku ikhlas membantunya sehinggakan timbul perasaan sayang padanya. walaupun ketentuan hidupnya tidak pasti tapi aku pasrah. segalanya adalah ketentuan allah dan manusia hanya boleh meneka dan meramal apa yang akan berlaku. aku berjaya merubah kehidupannya dari diselubungi kekecewaan kepada seorang yang cekal dan tabah….ceria. ubat yang paling mujarab yang dapat ku berikan padanya. semua dugaan allah dapat ditempuhnya dengan penuh keyakinan yang pada aku amat hebat dugaannya bagi seorang perempuan yang sepertinya. ada kala dia terlampau lemah untuk menghadapi segalanya itu. kata-katanya sudah tidak bermaya. dia sudah letih dan tidak mampu untuk menghadapinya lagi. keikhlasan merupakan satu senjata yang ampuh dalam usaha untuk membantunya. hasilnya dia kembali tabah dengan bebanan tanggungjawab yang menimbun di bahunya.
HEBAT…………..kekuasaan allah mengatasi segalanya. KEAJAIBAN berlaku dalam hidupnya. keriangan kembali mengisi jiwanya…………dia ceria mengabarkan berita gembira itu kepadaku. aku menyambutnya dengan titisan air mata. ya allah…………..engkau maha mengetahui dan maha besar.
Walaupun keajaiban allah kurniakan kepadanya, tetapi allah tidak mengambil kembali dugaannya kepada hambanya itu………….dia terus diduga dan diduga……….sehingga dia kembali lemah.Akhirnya dia tewas dan kembali mengadap allah. aku amat menyesal sehingga ke hari ini kerana tidak dapat bercakap dengannya pada ketika dihujung nyawanya. janjinya yang dia akan menyanyangi ku sehingga ke akhir hayat telah ditetapinya. cuma tiada rezeki ku untuk mendengar suaranya buat kali terakhir. semuanya atas kehendakNya……………..sepanjang aku bersamanya…hanya sekali dia membuat aku amat terasa. aku maafkan kesalahannya. mungkin kesalahan itu tanpa disedarinya.
apa yang aku sedar……aku tidak pernah mengambil kesempatan terhadap dirinya. mungkin jiwaku bukan begitu walau dia pernah menawarkan kemewahan kepadaku. aku tidak diajar untuk mengambil kesempatan terhadap orang lain. aku percaya bahawa takdir allah akan melebihi segalanya. kehidupan aku tenang kerana keikhlasan berjaya mengatasi segalanya. dia pun sedar akan keikhlasanku menyebabkan dia menyerahkan kasih sayangnya padaku. biarlah kita tidak mewah asalkan kita ada pendirian…………allah tetap bersama orang-orang yang ikhlas dalam persahabatan. kenangan bersamanya masih segar difikiran…………….dan aku tidak mungkin melupakan memori bersamanya hingga akhir hayatku. hanya doa dan alfatihah sahaja yang mampu aku kirimkan kepadanya serta keluarga. aku anggap mereka seperti keluargaku dunia akhirat.
aku teringin untuk melihat gambar keluarga yang di ilhamkan olehnya walaupun aku sedar ianya adalah sukar untuk dipenuhi. aku juga ingin melihat mercu tanda kasihnya pada ku. KASIH *******.
A**** ku sayang. Rindu A***
Allahuakbar……………..

20 Mei 2014 - Posted by | Uncategorized

Tiada komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: